Kohta 2 vuotta jo!
Share
Siitä on pian jo kaksi vuotta, kun aloitin tämän verkkokaupan. Tuolloin valmistin itse korviksia, joita olisi alkuun myynnissä Instagramissa. Kaikki eivät siellä toki olleet, mikä vaikutti haluun avata verkkokaupan ja näin laajentaa asiakaskuntaani.
Korvisten myötä kiinnostus verkkokaupan tekemiseen kasvoi.
Tuolloin avasin myös rinnakkais verkkokaupan, jossa möin vaatteita pääosin. Kyseiset tuotteet olivat POD menetelmällä, eli Print On Demand. Tuotteet valmistui vasta, kun asiakas teki tilauksen, mikä vaikutti siihen, ettei vaatteita tehdä turhaan isoja määriä eri kokoja, jos ne ei kaupaksi kävisikään, mikä johtaisi lopulta roskaamiseen!
Eli POD menetelmän tarkoitus on vähentää mm. lisää roskaamista (= vaatehävikkiä ei tule).
Vuoden 2023 lopussa kiinnostus myydä muutakin kuin koruja tai vaatteita, kasvoi entisestään! Korujen tekijöitä alkoi olla yhä enemmän, mikä lisäsi kilpailua tekijöissä. Päätin jättäytyä suosiolla pois.
Tuon vuoden lopussa kohtasin Dropshipping menetelmän. En enää muista mistä siitä kuulin, mutta onnekseni löytyi itselle täydellinen yhteistyökumppani, jonka kanssa olen siitä asti toiminut. Ja on ollut ilo olla katsomassa miten he ovat samalla ja samaan aikaan kasvaneet isommaksi tekijäksi ja heidän kautta myynnissäni olevista brändeistä on yli puolet tällä hetkellä.
Kesällä 2024 ajattelin jo luovuttaa kokonaan, vaikka en olisi halunnut. Kauppa ei käynyt riittävästi. Keskustelin aiheesta yhteistyökumppanin kanssa, joka kannusti jatkamaan ja uskomaan tilanteen muuttuman vuoden loppuun mennessä! Hän sai minut vakuutetuksi siinä määrin, että en antanut periksi. Elokuussa tuli verkkokaupan ennätys, samoin syyskuussa ja siitä se lähti nousuun kuukausi kuukaudelta.
Vuoden 2024 lopussa halusin laajentaa valikoimaani vielä lisää ja selvitin miten voisin myydä mm. huonekaluja, mitkä toimitetaan Suomeen asialliseen hintaan. Ja mitkä tuo luottamusta asiakkaissani. Tähän osui kohdalleni Bloomingville. Huomasin, että kyseistä tuotemerkkiä myy Suomeen ja Suomessa isot nimet, joista yksi on H&M. Eli toki kilpailua tulee tässä olemaan, niinhän se on joka paikassa.
Kyseinen brändi on Tanskalainen ja tuotteet tulee Tanskasta pääosin suoraan asiakkaalle. Osa tuotteista tulee minun kauttani, kun pientä varastointia on tulossa.
Verkkokauppani on käynyt myös nimenmuutoksia läpi, lyhyessä ajassa, logoineen.
Koruja valmistaessa verkkokauppani löytyi nimellä kaisadesing.com josta vaihtui muotoon minkai.fi elokuussa 2024. Nimi Kaisa Design ei soveltunut enää siihen, mitä verkkokaupan sisältö tuli pitämään. Mietin pitkään erilaisia nimiä, joka kuvastaisi sisältöä.
Erilaisia muunnelmia nimestäni yritin, kunnes päädyin kolmeen ensimmäiseen kirjaimeen sukunimestä ja etunimestä.
Uusin logo on simppeli ja yksinkertainen, josta ainakin itse pidän. Ja siinä lukee yksinkertaisen selkeästi (englanniksi tosin) HOME LIVING. Tämä mielestäni sisällyttää kaiken asumiseen ja asuminen puolestaan kaikkeen mitä kodissa tarvitaan.
-Kaisa-